KOMUNIKASI PEMASARAN VAPENOID_JAKTIM MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM
DOI:
https://doi.org/10.32897/konaspol.2023.1.0.2377Abstract
The purpose of the study explains vapenoid marketing communications via @vaporenoid_jaktim instagram account. The method used in this study is qualitative work with a qualitative descriptive approach. Data collection is interviewing two people in the freeway. Revolutionary hero no. 14, rw 3, bamboo pd, kec. Duren sawit, east Jakarta city, special area of capital Jakarta 13430. Research shows that marketing strategies used with promotions in social media that give away a weekend, discount a weekly for all member, reward customers with a minimum of 1.000.000, provide a member's card program and provide convenience stores. @vaporenoid_team-sales communications via instastory, and instagram.References
Arinda, V. (2017, November 11). 3 Jenis Vape (Rokok Elektrik), Mana yang Lebih Baik? Retrieved from di: https://hellosehat.com
Asmajasari, M. (1997). Studi Periklanan Dalam Perspektif Komunikasi Pemasaran. 1.
Budi, S. (2017). Mengenal Nama Bagian Komponen Vape. Retrieved from http://www.vapeku.net
Bulaeng, A. (2002). Komunikasi Pemasaran. 15.
Diamond, S. (2015). The Visual marketing revolution : 26 kiat sukses pemasaran di media sosial. Jakarta: Serambi Ilmu Semesta.
Edra, R. (2017, November 13). 10 Pengertian Observasi Menurut Para Ahli . Retrieved from https://www.ruangguru.com/blog/10-pengertian-observasi-menurut-para-ahli
Fauzi, V. D. (2021). STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN ONLINESHOP @NELLCODOXSHOP DI INSTAGRAM.
Ibnu. (2020, Desember 3). Pengertian Produk: Jenis, Tingkatan, dan Konsep Produksi Menurut Ahlinya. Retrieved from https://accurate.id/bisnis-ukm/pengertian-produk/
Irawan, L. (2019). SEJARAH DAN PERKEMBANGAN INSTAGRAM.
Keegan, W. J., & Green, M. (2017). Global Marketing, Global Edition, 9th Edition. Harlow: Pearson Education Limited.
Kotler, P. (1984). Manajemen Pemasaran Analisis, pencerahan, dan pengendalian.
McCharthy, E. J., & Perreault, W. D. (1996). Dasar-dasar pemasaran. Jakarta.
Mikharisti Tampubolon, Putr, Y. R., & Atnan, N. (2016). STRATEGI PROMOSI COFFEE SHOP MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM (STUDI DESKRIPTIF PADA AKUN @CREMATOLOGY).
Nasrullah, R. (2016). Media Sosial perspektif Komunikasi, Budaya, dan Sosioteknologi. Bandung: Simbiosa Rekatama Media.
PKP, Y. (2016). Dangers and Health Effects of Electric Cigarette (E-Cig) Study. Retrieved from http://yayasanypkp.org
POM, B. (2015). InfoPOM.Badan Pengawas Obat Dan Makanan Republik Indonesia. Jakarta.
Rida. (2021, November 16). Teknik Pengumpalan Data. Retrieved from https://dosenpintar.com/teknik-pengumpulan-data/
Rizky, N., & Setiawati, S. D. (2020). Penggunaan Media Sosial Instagram Haloa Cafe Sebagai Komunikasi Pemasaran Online. 181.
Sahaja. (2014, November Rabu, 05). Pengertian Price (Harga) dan Penetapan Harga Menurut Ahli. Retrieved from https://irwansahaja.blogspot.com/2014/11/pengertian-price-harga-dan-penetapan.html?m=1
Sakti, T. (2016). Sejarah Pertama Kali Vapor Di Indonesia Dan Perkembanganya. Retrieved from http://vapeterbaik.com
Saladin, D. (2001). Manajemen Pemasaran, Analisis, Perencanaan, Pelaksaan, Dan Pengendalian. Bandung: Lindakarya.
Salma. (2021, Juli 1). Metode Penelitian Kualitatif: Pengertian Menurut Ahli, Jenis-Jenis, dan Karakteristiknya. Retrieved from https://penerbitdeepublish.com/metode-penelitian-kualitatif/
Sarastuti, D. (2017). Strategi Komunikasi Pemasaran Online Produk Busana Muslim Queenova. Jurbal Visi Komunikasi, 75.
Setiawan, S. (2022, April 4). Pengertian Promosi-Tujuan, Fungsi, Komponen, Bentuk Para Ahli . Retrieved from https://www.gurupendidikan.co.id/pengertian-promosi/
Susanti, D. P., & Mufattahah, S. (n.d.). Penerimaan diri pada istri pertama poligami yang tinggal satu rumah.
Sutopo, A. H., & Arief, A. (2010). Terampil Mengolah Data Kualitatif dengan NVIVO. Jakarta: Kencana.
Utami, M. A. (2016). . Strategi Komunikasi Pemasaran SMB. Jurnal Sosioteknologi, 311-313.
Yani, A. (2010, November). Rokok Elektrik Tidak Aman. Tersedia.